Ga voor een unieke online identiteit

Ieder mens is uniek. Helaas geldt dat niet voor ieder bedrijf. Te vaak willen we ons spiegelen aan onze concurrent in de angst te verliezen wat we hebben. Met het resultaat dat je een van velen wordt. Doordat je niet meer opvalt en alleen bezig bent om te volgen, raak je steeds verder achterop.

Zorg ervoor dat je ergens uniek in bent, zodat klanten een reden hebben om voor jouw product of dienst te kiezen. Gewoon, omdat een ander dat niet heeft of minder goed.

Dit betekent dat je keuzes moet maken. Doe eerst je huiswerk.

  • Van welke producten/diensten moet je het hebben?
  • Welke klanten leveren het meeste op?
  • Waarheen gaat de markt zich ontwikkelen?

Dit is het type vragen dat je jezelf moet stellen. Voor de eerste twee vragen hebben we handvatten geboden. Waar de markt zich heen ontwikkelt, hebben we niet behandeld. Dat zien we als jouw taak. Wel weten we dat online steeds belangrijker wordt. Een online identiteit die jouw bedrijf weerspiegelt en afwijkt van de rest is daarom noodzaak.

Kies voor een rode draad in je online identiteit die aansluit op het type leiderschap dat je nastreeft.

Streef je prijsleiderschap na?

Besteed dan aandacht aan constante kwaliteit, gemak, voorspelbaarheid en waar voor je geld. Laat zien hoe groot je bent, hoe efficiënt jouw processen werken en dat jouw medewerkers contant bezig zijn om de werkprocessen nog beter in de vingers te krijgen.

Uitstraling: Gestroomlijnde processen.

Streef je productleiderschap na?

Laat jouw producten dan voor zichzelf spreken. Zorg dat de foto’s die je gebruikt state-of-the-art uitstralen. Laat zien welke voordelen jouw producten hebben, besteed aandacht aan de kwaliteit van je producten en toon je innovatiekracht. Zorg dat bezoekers ‘hebberig’ worden als ze je website bezoeken.

Uitstraling: State-of-the-art producten.

Streef je serviceleiderschap na?

Focus dan op ‘samen’. Laat zien hoe je samenwerkt met je klanten en dat je pas tevreden bent als jouw klant dat is. Je bent vast bevriend geraakt met je klanten dus laat dat zien. Toon dat jouw manier van werken is gericht om de klantsituatie te doorgronden, zodat je precies weet wat hij nodig heeft.

Uitstraling: Gelukkige klanten.

Bedenk dat het bij ondernemen niet draait om omzet, maar om winst. Zorg dat je het anders doet dan je concurrenten en laat dat zien.

Meer lezen?

Deze blog behoort tot een aantal andere blogs die samen één geheel vormen. Door middel van het lezen en het toepassen van deze blogs heb jij de mogelijkheid om enorm te groeien. Lees blog 6. Welk probleem los jij op?